luni, august 24, 2009

Capitiolul I

1. in timp ce dormeam am visat ca imi public viata
si-o vand unuia cu bani si picturi...
asa ca, ramas fara amintiri, singur, cu mine insumi
mi-am taiat parul si mi-am facut coroana de spini
s-o port, retro, cum imi place mie...
sa-mi bag piciorul in ea poezie.
ramas singur, am idei, dar nu le pot scrie...
m-am gandit sa imi fac testamentul, dar n-am ce sa las,
nici macar sfaturi celor ce-au ramas,
caci vezi, singuratatea nu naste copii,
deci nu pot lasa sfaturi nici celor ce vor fi...
singuratatea naste frica, intuneric, durere si vise desarte...
pe care le duci cu tine dupa moarte...
ramas singur am inceput sa inventez prieteni
care sa fie alaturi de mine, sa ma inteleaga,
sa nu bea, sa nu fumeze, ca aia te costa...
am inceput sa fac economie de cuvinte,
cu prietenii mei vorbesc in semne si in limbi straine
de oameni...

***
2. ieri am vazut-o pe EA...
desi zilnic o vad
doar ieri era asa cum as fi vrut mereu sa fie,
curata la suflet ca o poezie...
si m-am indragostit inevitabil de tampit de ea
n-am scos nici o vorba toata ziua
caci nu-mi venea in minte nimic inteligent de spus
asa ca am tacut pana la apus
doar apoi am strigat "Eureka!"
(se pronunta 'evrica')
si asta a fost totul...

***
3.
.....o
...\I/
.....I
..../\
asta sunt eu...

2 comentarii:

M. spunea...

imi place cea mai mare parte... insa finalul este extraordinar. socant. ireal. simplu. ludic. naiv.

sa-mi bag piciorul in ea poezie - atitudine. pacat ca o contrazici sau poate nu o contrazici, poate completezi, suprapui versul acesta cu "curata la suflet ca o poezie" prea siropos, desi plin de inteles metaforic.

gelu ma bucur ca scri. imi pare rau de ceea ce te-a facut sa scri.

imi mai plac mult versurile: "singuratatea nu naste copii" si "asa ca am tacut pana la apus doar apoi am strigat Eureka!"

daggersoul spunea...

M...

te iubesc...
fratele meu... ma bucur ca scrii...
suna- ma...
te rog...
sunt singur...